Jön az EU Stage-V környezetvédelmi norma a traktoroknál

A EU Stage-V emissziós előírásokat nem teljesítő dízelmotorok Európában 2021. december 31-e után nem építhetők be új mezőgazdasági gépekbe.

Ezek alól kivétel az 56 kW-nál nagyobb, de 130 kW-nál kisebb motorteljesítményű kategóriák, amelyre a 2022. december 31-i határidő vonatkozik. 

A környezeti szennyezők közül lényegében csak a részecskék tömegére vonatkozó emissziós érték (PM) szigorodott, és új paraméterként a „részecskeszám (PN)” került bevezetésre. A PN paraméter alatt a 23 nanométernél nagyobb átmérőjű szilárd részecskék számát kell érteni. Az új, szigorúbb előírás kielégítésének nincsenek technológiai akadályai és a motortechnika forradalmi változások nélkül is teljesíteni tudja azokat. A mezőgazdasági dízelmotor-gyártók elsősorban a motorvezérlési-rendszer továbbfejlesztésével, a hajtóanyag-befecskendezés finomításával, az égési folyamat javításával, a kipufogógáz-utókezelés eredményes változtatásával, valamint új, egyéb megoldások alkalmazásával teljesítik az új hatósági előírásokat.

Mindez azt jelenti, hogy a mezőgazdasági erőgépek tovább bonyolódnak, üzemeltetésük és fenntartásuk tovább drágul, szervizelésük is bonyolultabbá válik, több lesz a meghibásodás lehetősége.

Ez az utolsó alkalom arra, hogy hagyományos, egyszerű, sima szívódízel motorral szerelt traktort vásároljon.

Cégünk a Royal-Kert Kft. felkészült erre és raktárról, műszaki vizsgáztatva kínálja Önöknek ezeket a traktorokat 25 és 50 LE-s kivitelben.

 

Forduljon hozzánk bizalommal elérhetőségeink bármelyikén, vagy az ITT ELÉRHETŐ kapcsolatfelvételi adatlapon keresztül!
Kövessen bennünket Facebookon és iratkozzon fel Youtube csatornánkra is.

Itt pedig egy kicsit részletesebb leírás a Stage-V norma elérését lehetővé tevő variációkról:

A traktormotorok füstgázának károsanyag-tartalma csökkentésére különféle technológiák alakultak ki és kerülnek alkalmazásra. Ezek az elektronikusan vezérelt, nagynyomású (1500-2500 bar) Common Rail befecskendező rendszerrel szerelt motoroknál kerülhetnek alkalmazásra. Ma már a traktormotorok szinte mindegyike ezt a konstrukciót követi. A füstgáz-visszahűtéses és részleges visszavezetéses utóégetéssel tisztító technológia (EGR/AGR – Ex-haust Gas Recirculation vagy AbGas Rück führung) önmagában a Stage/Stufe IIIA káros-anyag-kibocsátási normákat képes teljesíteni azaz nem képes jelentősen redukálni a NOx (nitrogén-oxidok) és a PM (szilárd részecske) kibocsátásokat. Ennek ellenére kombinált alkalmazásban a SCR (Se-lectiv Catalytic Re duc-tion) AdBlue/DEF 3-5 % karbamid oldatos folyadékos semlegesítő technológiákkal Stage/Stufe IV és V normák teljesítését segíti elő.

A Stage/Stufe IIIB normatívák teljesítéséhez kerültek a füstgázkezelési technológiákba az EGR/AGR mellett a DOC (dízel-oxidációs) katalizátorok és a DPF (szilárdrészecske-szűrő) berendezések, amelyek különböző kombinációkban az SCR katalizátorokkal a szigorúbb Stage/Stufe IV és V kibocsátási normák teljesítéséhez is beépítésre kerülnek. A Stage/Stufe IIIB-s követelményeket önmagukban a korszerűbb SCR katalizátorok is képesek teljesíteni.

A DOC katalizátor feladata a CO (szén-monoxid) és az el nem égett szénhidrogének (CH) semlegesítése, de egyes gyártók katalizátorai (AGCOPower) a szilárd részecskék (PM) szűrésére is alkalmasak. A DPF a szilárd részecskéket, döntően a kormot szűri ki. A SCR a nitrogén-oxidokat (NOx) semlegesíti (NOx+NH3= H2O+N2).

Forrás: http://technika.gmgi.hu/uploads/termek_1456/a_2019_tol_eletbelepo_szigoritasok_a_traktorok_es_a_mezogazdasagi_erogepek_fustgazkibocsatasanal_18_07.pdf

GardenGo®
NEGRI
Bicchi
DELEKS
Agromasz
Cosmo
Intermac
Kołaszewski
Muratori
Procomas